In het Drentse dorp Zuidlaren wordt al sinds de middeleeuwen op de derde dinsdag in oktober de Zuidlaardermarkt georganiseerd, dit jaar al voor de 822e keer. Handelaren en bezoekers uit heel Europa reizen af naar dit internationale evenement om te genieten van de typische Drentse gezelligheid en sfeer. Om een dergelijk grootschalig evenement soepel te laten verlopen, starten de voorbereidingen al in het najaar van het voorgaande jaar. Wie een bezoek brengt aan de Zuidlaardermarkt kan zich verheugen op een uitgebreide warenmarkt met maar liefst vier kilometer aan kraampjes, een indrukwekkende paardenmarkt met duizend paarden, en een overvloed aan andere activiteiten die geschikt zijn voor het hele gezin. De Zuidlaardermarkt behoort dan ook tot een van de grootste evenementen in zijn soort. Naast de marktkraampjes en de paardenmarkt is er ook een kinderrommelmarkt, straattheater en een kermis – kortom, een dagvullend programma dat voor iedereen iets te bieden heeft.
Dit jaar heeft de Zuidlaardermarkt een nieuwe marktmeester, Gert Jan Timmer. Gert Jan is geen onbekend gezicht, aangezien hij tot vorig jaar als assistent marktmeester diende. Hij legt uit hoe de markt trouw blijft aan zijn traditionele karakter, maar tegelijkertijd meebeweegt met de veranderende tijden. “Als je als bezoeker de markt bezoekt, zul je over het algemeen weinig verschillen merken ten opzichte van voorgaande jaren. Maar achter de schermen werken we voortdurend aan nieuwe inzichten en innovaties. Want ook wij evalueren, vernieuwen en innoveren.”
De marktmeester doelt hierbij onder andere op lessen die zijn getrokken uit de corona-periode en de groeiende vraag naar duurzame materialen en benaderingen. “Door de impact van corona werden we min of meer gedwongen om de indeling van de markt aan te passen. Voorheen stonden de kraampjes aan beide zijden van de weg, maar sinds de pandemie plaatsen we ze aan slechts één kant. Dit heeft diverse voordelen, waaronder een efficiëntere toegang voor hulpdiensten. Deze aanpassing hebben we dus behouden. We hebben hetzelfde principe toegepast op de Kermis. Ook het dierenwelzijn behoudt onze volle aandacht. We hebben de openingstijden van de markt aangepast en het marktterrein verplaatst naar een rustigere en afgeschermde locatie. Op deze manier blijft de Zuidlaardermarkt zich jaar na jaar vernieuwen, zonder de rijke traditie van de markt geweld aan te doen.”
Om deze vernieuwingen daadwerkelijk te realiseren, kan de marktmeester vertrouwen op de samenwerking met de leverancier van evenementenmateriaal. “Wij werken al jaren nauw samen met Evenementenservice.nl. Zij voorzien ons van alles wat we nodig hebben, zoals dranghekken, bouwhekken, lichtmasten, generatoren, containers, spandoeken, banners en rijplaten. Ze leveren alles wat we nodig hebben. Deze samenwerking verloopt altijd buitengewoon vlot.” De marktmeester waardeert het hebben van een leverancier die zich oplossingsgericht opstelt. “Het contact met Wim Bloeming van Evenementenservice.nl is uitstekend en laagdrempelig. Hij denkt heel praktisch met ons mee, en dat is precies wat we nodig hebben, zeker voor een grootschalig internationaal evenement zoals het onze. Dan moet je kunnen vertrouwen op je leverancier.”
Het staat buiten kijf dat de Zuidlaardermarkt ook dit jaar weer een fantastisch evenement wordt. “Alle voorbereidingen verlopen zeer voorspoedig, en we kijken dan ook met veel enthousiasme en vertrouwen uit naar dinsdag 17 oktober.”
Of vraag een gedrukte versie aan
Geniet ook van onze alles-in-één-oplossing:
Wij leveren álles en denken met u mee!
Pottenbakkerstraat 23
9403 VK Assen
T: 0592-340694
E: info@evenementenservice.nl
Btw nr: NL808923638 B01
KvK: 04015455
Copyright 2015-2024 Evenementenservice.nl – Realisatie website Studio Christiaan Koppelaar
Wij zijn op zoek naar een werkvoorbereider, een magazijnmedewerker, een montagemedewerker en vrachtwagenchauffeurs! Kijk snel bij onze vacatures en solliciteer direct!
Wat leuk dat u het stappenplan voor een succesvol evenement heeft aangevraagd. We hebben u een mail gestuurd met een downloadlink. Veel succes met de voorbereiding van uw evenement!
Team Evenementenservice.nl
Onze website maakt gebruik van enkele anonieme cookies. In ons privacyreglement leest u hoe wij omgaan met uw privacy.
Wat leuk dat je bij ons gaat solliciteren! Voer hieronder je gegevens in en upload je sollicitatiebrief en CV, dan nemen wij spoedig contact met je op.